kaczazupa kaczazupa
5057
BLOG

Mapa zdarzeń

kaczazupa kaczazupa Rozmaitości Obserwuj notkę 82

Prawidłowe umiejscowienie poszczególnych krytycznych zdarzeń powinno być jedną z podstawowych  prac badawczych, o ile na podstawie ostatnich kilku sekund lotu zamierza się wyciągać wnioski o przyczynach i przebiegu katastrofy. Niestety ostatnia prezentacja Dąbrowskiego i Nowaczyka (*) idzie w bardzo złym kierunku(**).

Dokonałem synchronizacji wykresów niektórych charakterystycznych parametrów  z mapą satelitarną użytą przez Nowaczyka. Za punkt odniesienia przyjąłem czas rejestracji markera BRL na wykresach MAK i KBWL , jego położenie - 1050 m i 1065 m od progu oraz prędkości względem terenu rejestrowane przez system TAWS. Założyłem synchronizację wykresów MAK i KBWL według VHF i markerów.

Według tej synchronizacji oba wykresy kończą się 7 sekund po środku czasu markera, Samolot w tym czasie przeleci 526 metrów. Rzut na kierunek pasa będzie ze względu na zakręt krótszy o 5 do 10 metrów, w zależności od tego, czy przyjmiemy zakręt łagodny (bez deficytu przeciążeń) , czy ostry (rygorystycznie traktujący współrzędne TAWS#38). W rezultacie wykresy skończą się, kiedy samolot znajdzie się gdzieś pomiędzy [1050 - (526 - 5)]  a [1065 - (526 - 10)]metrem od progu pasa. (Obliczenia prowadzę z większą dokładnością, ale nie ma sensu tego podawać).

Prawdopodobny czas awarii generatorów(zarejestrowany  przez QAR)  wyznaczyłem, korzystając z analogi do katastrofy w Domodiedowie, gdzie  po awarii 3 generatorów rejestrował się zerowy kąt przechylenia a kąt pochylenia zaczął maleć.

"Отказ 2-го генератора, при неработающих 1-м и 3-м, длился в течение 2 минут 23 секунд. В течение этого времени системой МСРП-64 были зарегистрированы следующие изменения в параметрах работы систем самолёта: напряжение в сети постоянного тока упало до 24,8 В; пропал сигнал «Наличие напряжения 36 В на шинах правой бортсети», прекратилась достоверная запись угла тангажа и углов крена от левого и правого ПКП; ... С момента подключения 2-го генератора к бортовой сети в 11:25:17 восстановилась достоверная регистрация всех параметров полёта за исключением угла тангажа и угла крена(от левого и правого ПКП)."

Takie zjawisko wystąpiło w ostatnich 2 zarejestrowanych sekundach w Smoleńsku.

Trudno powiedzieć, co przyświecało Dąbrowskiemu i Nowaczykowi w wykonaniu takich zabiegów, włącznie  z gołym okiem widocznym absurdem, iż odcinek zaznaczony jako 0.5 sekundy jest wyraźnie krótszy niż 25m.

Dodane 27.07.2013

Okazuje się, iż G.Jorgensen zamieścił w swoim opracowaniu (***) podobną mapę.

 

_________________

(*) naszeblogi.pl/39254-prezentacja-przed-zespolem-parlamentarnym-21062013

(**) ford.salon24.pl/516465,nowaczyk-zaklinacz-czasu

(***) orka.sejm.gov.pl/ZespolSmolenskMedia.nsf/files/ZSMK-99XH3Z/%24File/report_smolensk_ver3-060413-3-3-1%5B1%5D.pdf

kaczazupa
O mnie kaczazupa

Kiedyś Kaczazupa także doradzać doradcy doradcy doradcy doradcy Prezydenta Stanów Zjednoczonych.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości