kaczazupa kaczazupa
4398
BLOG

22.10 - koniec pewnego etapu

kaczazupa kaczazupa Rozmaitości Obserwuj notkę 117

Wczoraj odbyła się Konferencja Smoleńska,  To wydarzenie kończy etap wzajemnego ostrzału z okopów pomiędzy Zespołem Parlametarnym a rzecznikami wersji oficjalnej. Kończy też etap niebyawłej rangi, jaką miał do tej pory internet w zdobywaniu i upowszecnianiu informacji o katastrofie w Smoleńsku oraz dyskusji nad wszelkimi zagadnieniami z tym wydarzeniem związanymi. Internet a zwałaszcza Salon24 odegrał kluczową i chwalebną rolę, choć można by mieć watpliwości, czy zawsze bezstronnie i zgodnie ze swoimi intencjami. Od dzisiaj dyskusje salonowe będą miały już nieco inny wymiar z prostego powodu - większość prelegentów nie jest blogerami - według mojej oceny na S24 już tylko jeden - ja. 

Mój referat

docs.google.com/open

Ciekawy rysunek

 Na koniec program

KONFERENCJA SMOLEŃSKA - PROGRAM
09:00 – 09:05
WPROWADZENIE
Jacek Rońda, Akademia Górniczo-Hutnicza
09:05 – 09:20
Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Referat wprowadzający do Konferencji
09:20
I. ZAGADNIENIA OGÓLNE I ANALIZA WRAKOWISKA
Kazimierz Flaga, Politechnika Krakowska
09:20 – 09:40
Chris Cieszewski, University of Georgia - Micro-detail comparative forest site analysis using high-resolution satellite imagery
09:40 – 10:10
Piotr Witakowski, Akademia Górniczo-Hutnicza - Mechanizm zniszczenia w wybranych katastrofach lotniczych
10:10 – 10:30
Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Ocena, technika badań oraz możliwość awarii systemu elektroenergetycznego samolotu Tu-154M
10:30 – 10:50
Gregory Szuladziński, Analytical Service Pty Ltd - Niektóre aspekty katastrofy smoleńskiej i tematy z tym związane
10:50 – 11:20
Przerwa
11:20
II. BADANIA FIZYKOCHEMICZNE, ASPEKTY WYTRZYMAŁOŚCIOWE
Robert R. Gałązka, Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk
11:20 – 11:40
Wacław Berczyński, Former Politechnika Łódzka, Concordia Univ., Widener Univ., Boeing - Analiza wytrzymałościowa elementów struktury Tu 154M
11:40 – 12:00
Jan Błaszczyk, Wojskowa Akademia Techniczna - Brzoza smoleńska – aspekty wytrzymałościowe struktury skrzydła samolotu Tu-154
12:00 – 12:15
Wojciech Fabianowski, Politechnika Warszawska, Jan Jaworski, Uniwersytet Warszawski - Charakteryzacja próbek 1 - 4 metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizy rentgenowskiej (EDS)
12:15 – 12:30
Jan Obrębki, Politechnika Warszawska - Opis sposobu zniszczenia małego fragmentu Tu-154M nr 101
12:30 – 12:50
Chris Cieszewski, University of Georgia - Assessment of wood properties for the birch samples from Poland, USA, and Smolensk using NIR spectroscopy and SilviScan
12:50 – 13:50
Przerwa obiadowa
13:50
III. ZAGADNIENIA ZWIAZANE Z TRAJEKTORIĄ LOTU
Zdzisław Gosiewski, Politechnika Białostocka
13:50 – 14:20
Kazimierz Nowaczyk, University of Maryland - Analiza zapisów urządzeń TAWS i FMS firmy Universal Avionics System Corporation zainstalowanych w rządowym samolocie Tu-154M 101
14:20 – 14:40
Marek Dąbrowski - Położenie samolotu w momencie uderzenia w brzozę i bezpośrednio po uderzeniu wg danych MAK i KBWL LP
14:40 - 15:00
Michał Jaworski - Próba interpretacji wybranych parametrów lotu – trajektoria pionowa oraz kąt przechylenia
15:00 – 15:20
Andrzej Flaga, Politechnika Krakowska - O potrzebie i możliwościach
przeprowadzenia badań modelowych w tunelu aerodynamicznym Politechniki Krakowskiej potwierdzających hipotezę zniszczenia samolotu Tu-154 pod Smoleńskiem przez rozerwanie samolotu w powietrzu
15:20 – 15:40
Jacek F. Gieras, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy - Hipoteza eksplozji w zewnętrznym zbiorniku paliwa lewego skrzydła na skutek zapłonu elektrycznego mieszanki paliwo-powietrze
15:40 – 16:10
Przerwa
16:10
IV. ANALIZA ZDERZEŃ I MODELOWANIE NUMERYCZNE
Grzegorz Jemielita, Politechnika Warszawska
16:10 – 16:40
Wiesław Binienda, The University of Akron - Symulacje komputerowe za pomocą programów LSDYNA3D oraz CFX weryfikujące przyczyny katastrofy samolotu Tu154M w Smoleńsku
16:40 – 17:00
Aleksander Olejnik, Stanisław Kachel, Adam Kozakiewicz, Wojskowa Akademia Techniczna - Zastosowanie inżynierii odwrotnej do procesu modelowania lotniczych konstrukcji cienkościennych
17:00 – 17:20
Marek Czachor, Politechnika Gdańska - Testy niszczące samolotów Douglas DC-7 i Lockheed Constellation a katastrofa Tu-154M w Smoleńsku
17:20 – 17:40
Andrzej Morka, Tadeusz Niezgoda, Paweł Dziewulski, Sebastian Stanisławek, Wojskowa Akademia Techniczna - Problemy modelowania numerycznego zagadnienia zderzeń ciał
17:40 – 17:50
Przerwa
17:50 – 19:00
DYSKUSJA GENERALNA
Jacek Rońda, Akademia Górniczo-Hutnicza

 

 

 

kaczazupa
O mnie kaczazupa

Kiedyś Kaczazupa także doradzać doradcy doradcy doradcy doradcy Prezydenta Stanów Zjednoczonych.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości